Dag 12 t/m 15 - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Yoëlla en Samantha Roo - WaarBenJij.nu Dag 12 t/m 15 - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Yoëlla en Samantha Roo - WaarBenJij.nu

Dag 12 t/m 15

Blijf op de hoogte en volg Yoëlla en Samantha

18 November 2016 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Koh Phangan

Vanaf de jungle houses werden we om 11:30 uur opgehaald om richting de pier te gaan, want daar stonden onze koffers nog.. Aangekomen bij de pier zagen we onze koffers, wat waren we blij!! En toen werd het wachten wachten wachten. De taxi kwam maar niet. Gelukkig was er een Thaise meneer die even voor ons met Greenwood Travel ging bellen. Uiteindelijk na ruim anderhalf uur gewacht te hebben, werden we (zoals het voor ons voelde) een taxibusje ingesleurd. We reden richting Surat Thani, waar we op de boot moesten stappen. We zijn een paar keer gestopt om nog wat Thaise mensen mee te laten rijden en we vroegen ons af of het wel allemaal goed ging. Toen we wilde vragen waar we heen gingen werden we totaal genegeerd, want ze spraken geen van allen Engels. Uiteindelijk aangekomen bij het ticketbureau was de boot volgens de vrouw al vertrokken, nee he! Gelukkig was dit niet zo en hebben we onze tickets gekregen. Toen zijn we gebracht naar een ander ticketbureau waar we opgehaald zouden worden om richting de boot te gaan, weer wachten wachten wachten.. Uiteindelijk na ruim een uur kwam de bus. Weer een uur rijden. Bij de boot aangekomen waren we er dan eindelijk bijna. Gelukkig hadden we goede zitplaatsen met heel veel beenruimte. Na 2,5 uur varen kwamen we aan op Koh Phangan en zagen we een bordje met onze namen erop. Na ongeveer 3 kwartier rijden kwamen we aan in het hotel (ondertussen was het 21:15). Gelukkig konden we nog even snel wat eten in het restaurant, aangezien er op de boot niks was.. Daarna zijn we lekker gaan tukken, waren toch wel een beetje moe van de reis. Toen we wakker werden even naar de receptie gegaan, want het licht deed het niet en de wc was verstopt.. Uiteindelijk kregen we een ander huisje. We hebben die dag niet veel gedaan, we hadden even zin om lekker aan het strand te liggen en dat hebben we dan ook gedaan. Toen we in de avond even bij ons huisje zaten, trok de wc ineens niet meer door, maar Yo ging er wel even naar kijken. Yo trok per ongeluk iets los wat ze beter niet had kunnen doen. De wc overspoelde en de hele badkamer liep vol met water!! Shit Sam help, maar Sam kon niet meer stoppen met lachen. Uiteindelijk is Yo naar de receptie gerend om iemand te halen, maar degene achter de balie was aan het bellen, one moment please zei ze. Yo had op dat moment no moment en dacht shit schiet op!! Gelukkig na een tijdje kwam er een mannetje mee naar de kamer. Het duurde en het duurde, hier waren we niet echt blij mee, we moesten namelijk nog naar de Full Moon Party en we moesten nog douchen etc. Uiteindelijk na een tijd was hij gemaakt. Nou hup snel douchen aankleden etc. en door naar de Full Moon Party, tenminste dat dachten we.. Aangekomen bij de receptie was deze dicht, maar we hadden toch echt een taxi nodig.. Gelukkig kwam er een busje aan waar we mee heen konden rijden. Aangekomen bij de Full Moon Party zag het er heel anders uit als wat wij hadden verwacht, het was een soort markt met allemaal winkeltjes. Ook zag je overal een stand waar je je kon laten beschilderen, dit hebben we ook gedaan! Daarna even een borrel gedronken en door naar het strand. We hadden het druk verwacht, maar zo druk! Dit was niet normaal. Enorm groot feest met de gekste mensen ertussen. Met name heel veel mensen van het padje af. We vonden het dan ook heerlijk om even mensen te kijken. Daarna nog even naar een vuurshow gekeken en nog even een dansje gedaan en terug naar het hotel. We hadden expres niet teveel gedronken, omdat we op de heenweg allebei misselijk waren van de reis, hobbel hobbel en nog eens hobbel. Aangekomen in het hotel nog even geskyped met Eric en Andrea en toen lekker gaan slapen. Dat de wekker ging dachten we allebei, nee niet nu al! En hebben ons nog een keer omgedraaid. Daarna lekker ontbeten en onze was even opgehaald en hup weer heerlijk aan het strand gelegen. 's Avonds zijn we lekker uiteten geweest bij Flipflop en daar hebben we een heerlijke pizza gegeten en wat lekkere drankjes gedronken. De volgende ochtend deed de wc het weer niet! Godverdomme.. Nu zat er helemaal geen water meer in de bak en hebben we het voor het doortrekken maar gevuld met water uit het bidetkraantje. Daarna zaten we weer braaf aan ons ontbijtje, waar we onze grote vriendin Puck ontmoette. Onze waakhond haha. Het was nog een pup maar overal waar wij heen gingen, ging Puck ook heen. Later zijn we naar Bottle Beach gegaan. De weg erheen was alleen niet al te best. Wij hadden verwacht dat het een super mooi strand zou zijn, maar mooier dan bij ons was het niet. Daarom hebben we besloten om terug te gaan naar het hotel, taxi kwam alleen maar niet.. Na anderhalf uur was hij er dan eindelijk. Toen we terug waren zijn we lekker aan het strand gaan liggen en lekker wezen lunchen. Toen het een beetje schemerig werd zijn we een stuk over het strand gaan lopen om wat foto's te maken. We werden de hele weg gevolgd door een hond (Kees). Hij was enorm mager en we hebben daarom ook wat te eten voor hem gekocht, waardoor hij ons ook overal volgde. Zelfs dat we uiteten gingen is hij ons gevolgd naar het restaurant. We zijn weer uiteten geweest bij Flipflop, omdat het ons goed beviel. Kees lag lekker te slapen en toen we terug gingen kwam hij weer netjes achter ons aan lopen. Wat was hij blij dat we terug gingen haha! Bij het huisje nog wat te eten gegeven en toen zijn we lekker gaan slapen. Morgen worden we opgehaald om richting Koh Samui te gaan. Wordt vervolgd.

• 18 November 2016 - 07:28

Miek En Eric:

Wat een mooi verhaal weer meiden, dat met die wc, wat een toestand zeg.
    En wat een mooie foto's weer, het is daar echt prachtig! Liefs xx

• 18 November 2016 - 07:35

Ed En Nel:

Leuk meiden om na een paar dagen weer helemaal bij te zijn met jullie belevenissen. Jullie geduld wordt wel op de proef gesteld zeg met al dat wachten haha! Wat een mooi strand! Geniet lekker met elkaar van de laatste week liefs van ons xx

• 18 November 2016 - 08:18

Andrea En Eric:

Hey meiden heerlijk ff relaxen na die drukke dagen.Heb in een deuk gelegen om te wc filmpje haha .Wat een mooie foto's weer .Veel plezier op Koh Samui xx

• 18 November 2016 - 18:46

René En Monique:

Fantastische verhalen weer, echt lachen! Maar dat wachten is wel vervelend. Het lijkt wel Ghana (of erger.....). En niet te verliefd worden op Kees he anders wordt Tess jaloers! :) :)