Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yoëlla en Samantha Roo - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yoëlla en Samantha Roo - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8

Blijf op de hoogte en volg Yoëlla en Samantha

10 November 2016 | Thailand, Bangkok

Dag 7
Vandaag dan eindelijk de dag waar we zo naar uitgekeken hebben; een dag zorgen voor olifanten bij Elephants World. Hun motto is dan ook; wij werken voor de olifanten in plaats van zij voor ons. Bij Elephants World worden er in totaal 28 olifanten verzorgd door vrijwilligers en mahouts. De olifanten die hier wonen hebben voordat zij hier kwamen altijd in de jungle gewerkt voor de mensen die daar wonen of ze hebben gewerkt voor bijvoorbeeld toeristentours waarbij ze de toeristen op hun rug hadden zitten. Gelukkig leven ze nu hier waar voor hen gewerkt wordt. Bij aankomst mochten we een van de olifanten eten geven, 'onze' olifant heette To-Me. In een bak zo groot als een Ikea wasmand zaten allemaal bananen, maïs en andere soorten groenten en fruit. Via haar slurf pakte To-Me het uit onze hand en deed het dan in haar mond. Daarna werden we allemaal in groepjes van een man of 12 verdeeld, waarbij we per groepje twee vrijwilligers toegewezen kregen die ons gingen begeleiden deze dag. Wij hadden het geluk dat een van de twee vrijwilligers een Nederlandse was en we onze vragen in ons eigen taaltje konden stellen. Na de indeling van de groepen zijn we wezen kijken hoe de olifanten het meer in gingen. Daarna was het tijd om aan het werk te gaan. We hebben pompoenen in kleine stukjes gesneden met een onwijs groot hak-mes en rijst gekookt voor de olifanten zonder tanden. Olifanten wisselen vijf keer in hun leven hun tanden en als de laatste tanden uitvallen groeien er geen nieuwe meer aan. Van het bereiden van het eten kregen we zelf ook trek, dus we kregen een uur pauze om te lunchen. Er stonden allemaal bakken met rijst, noodles, kip en zeedieren klaar waar we uit op mochten scheppen. Toen het uur om was zijn we gaan kijken hoe de olifanten in het water aan het badderen waren en hoe ze zichzelf onder de modder gingen smeren. Dit was zo leuk om te zien dat we er wel de hele dag naar konden kijken. Hier was helaas geen tijd voor, want we moesten weer aan het werk! We moesten watermeloenen in een bak met water gooien waar een spulletje in zat zodat de watermeloenen gedesinfecteerd werden. Toen we dit gedaan hadden kregen we een lesje gehad over wat olifanten allemaal eten en wat ze wel en niet lekker vinden, zodat de meloenen even in konden trekken. Daarna hebben we de meloenen schoongespoeld in normaal water en hebben we ze in bakken gedaan. Hierna hebben we van de rijst met pompoen ballen gemaakt voor de olifanten zonder tanden. Toen we dit aan het maken waren stonden de 2 olifanten al klaar. Een van de twee olifanten gooide bij het zien van het rijst met pompoen meteen zijn slurf in de bak om alvast even lekkere hap te nemen. Dit was niet de bedoeling en dat liet de mahout van de olifant aan hem weten. De olifant ging gelijk een paar stappen naar achter, maar kon het niet laten toch af en toe nog even zijn slurf boven de bak te hangen. Bij het overgebleven spul werd nog een soort van zacht olifantenvoer gedaan. Dit prutje moesten wij met de hand kneden net zo lang je geen rijst meer zag (leuk hoor nagels, maar dit prutje zit er nu nog steeds onder haha). Daarna moesten we er ballen zo groot als tennisballen van maken en in een soort paneermeel doen. Toen dit klaar was konden we de olifanten voeren en wat vonden ze het lekker! Ondertussen begon het flink te regenen en te onweren en wij waren bang dat we hierdoor niet meer met de olifanten het water in zouden mogen. Gelukkig stopte het al snel met onweren en was het dan eindelijk tijd voor het leukste moment van de dag; de olifanten wassen in The River Kwai! Samen met de mahouts gingen de olifanten alvast het water in. Toen ze er eenmaal in zaten gingen wij als groep, gewapend met een bezem en een emmertje ook de rivier in, op onze blote voetjes. Best een beetje spannend, want als zo'n olifant er met zn zware poten op gaat staan ben je alles behalve happy. Tijdens het wassen gingen sommige olifanten er helemaal bij liggen zo lekker vonden ze het! En soms lieten ze ons ook nog even schrikken door inene hun slurf uit het water te gooien, lachen gieren brullen! Hierna mochten we de olifanten nog voor een laatste keer voeren en daarna was het helaas alweer tijd om terug naar ons hotel gegaan. Het was al met al een hele belevenis waar we nog vaak aan terug zullen denken!

Dag 8
De drie nachten in Kanchanaburi zijn alweer om, wat gaat de tijd snel! We zijn vanochtend lekker op tijd opgestaan, zodat we onze koffers nog even op ons gemakje in konden pakken en nog even rustig konden ontbijten. Om 8:45 zijn we naar de receptie gaan lopen om ons uit te checken. Toen de kamermeisjes van het park ons met onze koffers zagen lopen, kwamen ze meteen naar ons toegerend om onze koffers van ons over te nemen. En toen liepen we er maar als een stelletje divas achteraan. Om 9:15 werden we door een minibusje opgehaald die ons naar Ayutthaya heeft gebracht. Deze rit zou 3 uur duren, maar de chauffeur gaf flink gas en daardoor waren we al om 11:30 in ons nieuwe hotel. We hebben weer een mooie kamer met dit keer 2 heerlijke grote bedden en een buitendouche. De wc zit gelukkig wel binnen hihi. We hadden eigenlijk om 13.30 een fietstour op de planning staan, maar we hebben allebei enorme spierpijn in onze kuiten van het traplopen en bergbeklimmen bij de Erawan Watervallen, dus besloten deze tour over te slaan. Toen zijn we na aankomst maar even gaan lunchen bij het hotel en daarna zijn we gaan pinnen en hebben we wat boodschappen bij de 7/11 gedaan. Eenmaal terug in onze kamer begon de zon te schijnen en hebben we ons snel in onze bikini gehezen om vervolgens neer te ploffen op een van de bedjes bij de zwembad. Al snel kwam er iemand van de receptie met een telefoon naar ons toe. Het bleek een vrouw van de fietstour te zijn die zich afvroeg waar we bleven. We deden in ons beste Engels alsof we niets van die fietstour af wisten. Een paar minuten later kwam het vrouwtje van de receptie weer met de telefoon. Weer iemand die zich af vroeg waarom we nog niet bij de fietstour waren aangekomen. Weer hebben we uitgelegd dat we van niks wisten en dat we nu bij het zwembad lagen. De vrouw vroeg of we de fietstocht misschien wilde verzetten naar morgenochtend 09:30. Dit vonden wij wel dikke prima, dus morgen gaan wij Ayutthaya per fiets verkennen. Als klap op de vuurpijl kreeg Yo ook nog een mailtje van Greenwood Travel waar we waren en of er niks aan de hand was. Dus moeders... we worden goed in de gaten gehouden! Nu nog even lekker chillen bij het zwembad en dan vanavond de stad in om een eettentje te zoeken!

Het eettentje is een tosti bij de 7/11 geworden, we zijn allebei erg nerveus voor de jungle.. Yo wilde een slipper pakken en bah zo een megagrote levende kakkerlak onder me slipper, nou je raad t al gillen!!!! Sam naar buiten om een mannetje te halen en Yo hield de kakkerlak in de gaten. Sam rent bijna tegen een mannetje op en gelukkig hielp hij ons om hem weg te halen! Hup gelijk insectenspray gehaald en onze kamer even volgespoten. Hopelijk kunnen we slapen vanavond.

• 10 November 2016 - 11:11

Merlissa:

Wat een mooie verhalen en avonturen maken jullie!
    Geniet van al het leuks en moois moppies.
    Dikke knuffel lis

• 10 November 2016 - 12:47

Ed En Nel:

Geweldig meiden! Wat een belevenis met die olifanten, ook spannend want het zijn echt grote beesten. En dat ze jullie in de gaten houden mbt de fietstochtafspraak is een geruststelling voor iedereen denk ik gr en geniet xx

• 10 November 2016 - 16:35

Eric & Andrea:

Hoi Meiden,
    Wat een mooie verhalen en belevenissen weer,
    en een mooie foto's we zijn trots op jullie xx

• 10 November 2016 - 18:33

Anja Vlottes:

Hoi sam en yo
    Wat een leuke verhalen en echt mooie foto's
    Geniet ervan ben alweer benieuwd naar jullie volgende verhaal en foto's

• 10 November 2016 - 20:19

Miek En Eric:

Hebben ook weer genoten van dit mooie verhaal en de foto's erbij, geweldig om dit allemaal mee te maken. Top hoor meiden!! Knuffel van ons xx

• 11 November 2016 - 10:12

Pat Mel En Little V: