Dag 5 en 6 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yoëlla en Samantha Roo - WaarBenJij.nu Dag 5 en 6 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yoëlla en Samantha Roo - WaarBenJij.nu

Dag 5 en 6

Blijf op de hoogte en volg Yoëlla en Samantha

08 November 2016 | Thailand, Bangkok

Dag 5
Op naar een nieuwe bestemming! Kanchanaburi it is! We werden vanochtend om 8 uur opgehaald door, heel toevallig, dezelfde chauffeur als die ons ook van het vliegveld heeft gehaald. We zijn eerst ruim een uur onderweg geweest en kwamen toen aan bij onze tussenstop; Damnoen Saduak floating market. Dit is een grote markt waar de mensen hun spulletjes en etenswaren verkopen vanuit een bootje en vanuit winkeltjes aan de kant. Wij als 'winkelend' publiek kunnen dan in een bootje stappen en een Thai peddelt je dan langs de kraampjes. Behalve twee armbandjes hebben we niks gekocht, dus echt fantastisch winkelend publiek waren we niet, maar we vonden het wel erg leuk om dit een keer mee te maken. We werden ook naar een cocostuin gepeddeld waar we uit moesten stappen. Hier werd het zoete uit de cocos gehaald en hier werd caramel van gemaakt (zoals wij het begrepen). Bij deze kraam werden er, net zoals bijna alle andere kramen, honderden souvenirs verkocht. Handige Harrie Sam loopt tussen de kraampjes door en, het kan ook bijna niet anders, stoot zo met het hengsel van haar tas  (dat nogal onhandig heen en weer zwieberde) een beeldje om. Meteen kwam er een Thaise vrouw aangelopen die zei dat Sam het beeldje wel moest betalen. Sam kreeg het bloed heet die dacht pff heb ik dit weer die gaat zeker de hoofdprijs vragen. De vrouw zette hoog in, maar ze is er na een tijdje af te dingen uiteindelijk met €2,60 vanaf gekomen. Na ruim een uur in het bootje zijn we weer verder gegaan op weg naar Kanchanaburi. De weg erheen was nog zo ongeveer 2 uur rijden. Eenmaal aangekomen bij onze nieuwe slaapplek zagen we meteen hoe rustig het hier is. Op het park, dat van Nederlandse eigenaren is, staan in totaal 12 bungalows, waarvan een van ons. De plek waar we nu zitten is het totaal tegenovergestelde van Bangkok. We waren toe aan een rustigere plek maar dit is wel echt heel rustig. Buiten het park is er op loopafstand niks te doen, dus we moeten verplicht tot rust komen. Al moeten we wel zeggen dat het hiet wel echt super mooi is! Na onze koffers uitgepakt te hebben zijn we het zwembad in gesprongen (en dat vonden we zelfs al eng, want zelfs de mensen die om het zwembad heen zaten waren helemaal stil). Na het zwemmen hebben we alvast een excursie geboekt voor morgen. We gaan dan naar de Erawan watervallen en de Bridge over the River Kwai, we hebben er zin in! Hierna zijn we nog een hapje gaan eten en daarna zijn we onze wieg in gegaan.

Dag 6
Ohnee Sam aan de diarree. Maar dat mag de pret niet drukken, een paar pillen erin en gaan met die banaan! Na een heerlijk ontbijtje bij het restaurant op het park werden we om 8:15 opgehaald voor de excursie. We hadden mazzel want meestal doen ze de excursie met zo'n 10 personen, maar wij waren in totaal maar met z'n drieën, bijna een privé tour dus! Het was naar de Erawan watervallen zo'n 45 minuten rijden. Eenmaal aangekomen was het nog best een stuk lopen naar waterval nummer 1. De watervallen zijn ingedeeld in 7 niveaus, hoe hoger het niveau hoe verder en hoger je moest lopen naar de waterval. Toen we bij niveau 2 aan waren gekomen merkte we al dat het best een heavy klim was, maar het uitzicht was het wel dubbel en dwars waard. We hadden van te voren met elkaar afgesproken dat we tot niveau 5 zouden gaan, dat vonden we mans zat. Wat we alleen niet wisten was dat de 'normale trappen' maar tot niveau 3 zouden lopen. Echt normaal waren deze trappen niet want de treden stonden af en toe wel meer dan een meter van elkaar vandaan in de hoogte en dat dan keer zon 50 treden. Vanaf niveay 3 leek het wel berg beklimmen. Klimmen over stenen, wortels van bomen en waar nog meer wel niet op, we hebben het allemaal gedaan! Daarna zijn we weer naar beneden gegaan om bij niveau 3 even lekker te zwemmen. Hier waren we dan ook echt wel bot aan toe. Het zweet droop van ons af en onze kleren kon je uitwringen, we hebben allebei nog nooit zo erg gezweet. In het meertje waar we gezwommen hebben zwommen ook allemaal grote en kleine visjes die aan je tenen gingen sabbelen, een heel eng en gek gevoel, maar ook onze vissenangst hebben we vandaag overwonnen. Met ons handdoekje om ons heen zijn we terug gelopen naar de parkeerplaats. We baalde er enorm van dat we ons vieze, natte zweet shirt weer aan zouden moeten doen later, maar na een hapje gegeten te hebben zagen we een winkel waar ze ook wat kleding verkochten. We hebben toen gelijk allebei een shirt gekocht, zodat we weer een beetje fris in de auto zouden stappen opweg naar de volgende bestemming van de tour; Hellfire Pass & Memorial Museum. Hier kregen we informatie over de treinrails die in de Tweede Wereldoorlog is aangelegd van Bangkok naar Birma. Deze treinrails van 415 km is in 20 maanden tijd aangelegd. Tijdens het aanleggen van deze rails zijn ruim 100.000 mensen overleden. We kregen daarna de kans om een pad dat achter het museum lag van zo'n 40 minuten lopen af te lopen. We begonnen enthousiast aan deze wandeling maar toen we nog meer trappen zagen waren we er al snel klaar mee. Toch maar even alle moed verzameld en met de wandeling begonnen, maar we hadden alweer snel het zweet op ons rug staan. We zijn toen maar weer terug gaan lopen. De volgende stop was de Krasae Cave en Wooden Railway Bridge. Hier konden we lopen over een stuk van de treinrails en konden we een van de grotten bekijken waar de mensen die de treinrails hebben gebouwd ook hebben gezeten. Om 16.00 kwam de trein eraan en zijn we een stuk meegereden over de Death Railway. Tot slot zijn we nog naar de Bridge over the River Kwai geweest. Al met al een leuke, hete interessante dag! Nu nog even een hapje eten op het park en dan een tukkie doen want morgen gaan we een dagje voor de olifanten zorgen!

• 08 November 2016 - 14:46

Ed En Nel:

Jeetje meiden geweldig om jullie ervaringen te lezen. Soms echt wel afzien met die warmte Pff!! Wat vonden de eigenaren in jullie prachtige hotel van de Hollandse dropjes? Prachtig ook weer de foto's!! Hopelijk was de poeperij van korte duur!! Geniet van alles om jullie heen xx

• 08 November 2016 - 17:34

Miek En Eric:

Wat leuk meiden om weer te lezen wat jullie allemaal meemaken. En wat een mooie foto's. Dit is echt een vakantie om nooit te vergeten. En jullie gaan nog zoveel zien, geweldig hoor. XX

• 09 November 2016 - 20:52

Mama:

hey meiden ziet er weer gaaf uit allemaal,die slang hebben jullie toch niet vastgehouden he,,,brrrr. Lekker getraind met het traplopen,maaarre hebben jullie ook ng foto waar jullie zelf op staan????? heb de olifantenfoto alop de app gezien, geweldig, kreeg tranen in mn ogen:(
    Nou meiden hier missen jullie niks hoor, een zootje prutser dus ga ng maar ff lekker genieten, dkk knuffel

• 09 November 2016 - 20:53

Mama:

heet de eigenaar vd bungalows toevallig Rick? en heeft hij in Haarlem gewerkt?