Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yoëlla en Samantha Roo - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yoëlla en Samantha Roo - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4

Blijf op de hoogte en volg Yoëlla en Samantha

06 November 2016 | Thailand, Bangkok

Dag 3
Na zo'n vier en een half uur geslapen te hebben, ging vanochtend om 04:30 ons wekkertje. Eerst even douchen, aankleden etc. en toen door naar het ontbijt. Om even voor 06:30 werden we opgehaald door te taxi om vervolgens door te gaan naar Co van Kessel Bicycle Tours voor een vijf uur durende fietstour door Bangkok. Om 07:00 zaten we op ons kanarie gele fietsje. We werden door drie Thaise mensen begeleid (Noena, New York en Cupcake) tijdens onze tocht. We fietstten met een groep van 13 Nederlanders door de mega smalle, drukke steegjes van China Town en gingen daarna met de boot door naar de veel rustigere plantages. Hier werden de fietsen weer uitgeladen en hup daar gingen we weer. Onderweg zijn we enorm veel enge blaffende honden tegen gekomen die af en toe net wolven leken, eng!! Maar we zijn er zonder kleerscheuren vandaan gekomen. Eenmaal op de terug weg kregen we bij een klein Thais tentje allemaal Thaise gerechtjes voorgeschoteld. Geen idee wat het allemaal was, maar het was erg lekker! Toen we bij de eindbestemming waren aangekomen konden we niet wachten om een taxi in te duiken, want man man wat hadden we het heet en wat hadden we een zere naat. Terug in het hotel zijn we meteen weer het dak op gegaan voor een duik in het zwembad. Na deze heerlijke afkoeling zijn we naar de hotelkamer gegaan om te douchen en even te skypen met oma Truus! Daarna was het alweer tijd voor het avond eten. Dat hebben we deze avond in het hotel gedaan, wat overigens geen culinair hoogstandje was.. een wrap met wat tomatenketchup en kaas zo in de oven gegooid, getsie! We hadden op internet gezien dat er in Bangkok een sky bar, genaamd Lebua, is waar een deel van de film The Hangover part 2 is opgenomen. Hier scheen je een heel mooi uitzicht over de stad te hebben, dus we besloten hier heen te gaan. We hadden berekend hoe ver weg dit lag en dit was zo'n 6 kilometer. We besloten een taxi te laten bellen door het hotel en deze was er in no time. We stapten in en hadden allebei gelijk al een beetje een raar gevoel in ons buik. De beste taxi chauffeur leek op een griezel uit een horror film. De kilometers liepen op en ondertussen werden we begluurd vanuit zijn achteruitkijkspiegel. Ook liet hij ons nog even zijn doodskopring zien en vroeg hij hoe oud te waren. De deuren gingen op slot en de kilometerteller liep al snel op naar zo'n 10 kilometer. Ondertussen klonken Eminem en Snoop Dogg luidkeels uit de speakers, terwijl de taxi griezel beweerde geen/amper Engels te kunnen. Met de meter werden we banger en we konden wel huilen. Sam zat al met haar telefoon in haar hand met het noodnummer van de Nederlandse Ambassade klaar. We konden dan ook niet blijer zijn dat we op de bestemming waren aangekomen. Met knikkende knietjes werden we in het super de luxe gebouw naar de lift begeleid. Eenmaal boven konden we genieten van het uitzicht en de, iets te dure, cocktails. Op de terugweg besloten we een tuk tuk te nemen, omdat we dit een wat veiliger idee vonden. Hier konden de deuren namelijk niet op slot en konden we er gemakkelijk uit springen, mochten we nog zo'n asbak achter het stuur hebben. Of dit nou zo'n goede keuze was daar zijn we nog niet over uit. De tuktukker had behoorlijk haast en ging met een noodgang tussen al het verkeer door en tegen de richting in. We zijn toen nog maar even naar Khao San Road gegaan om een borrel te drinken. Hier zijn trouwens de gekste hapjes te krijgen (zie foto). Vervolgens zijn we weer terug gekeerd naar het hotel (dit keer lopend, haha!!).

Dag 4
Heerlijk even een beetje uitgeslapen! Na het ontbijt hebben we ons wasgoed weggebracht naar de wasserette op de hoek. Rond een uur of 10 zijn we richting de Chatuchak Market gegaan, een van de grootste markten ter wereld. Deze markt is alleen in het weekend open. We keken onze ogen uit, zo groot en zoveel kraampjes, alles is daar te koop! We hebben ons rot gezocht naar haarelastiekjes, en hadden uiteindelijk de hoop opgegeven. Jullie raden het nooit, laatste stalletje waar we staan verkopen ze het! Hierna de taxi naar het hotel gepakt en even lekker gelunched bij Slow, het tentje schuin tegenover ons hotel. Heerlijke nasi met kip op een stokje! Na het eten waren we bot toe aan een massage en dit hebben we dan ook gedaan. Deze keer ging het er gelukkig een stuk minder hardhandig aantoe, wel af en toe gekraak. Toen we klaar waren zagen we dat het buiten aan het regenen was en besloten we bij de 7/11 wat borrels te halen en te gaan kaarten op de kamer. Yo stond 5-0 voor en heeft uiteindelijk verloren met 9-10.. (stiekem heeft ze Sam laten winnen, omdat ze niet tegen d'r verlies kan). We voelden ons een beetje opgesloten en zijn daarom weer naar Slow gegaan en hebben daar uiteindelijk lekker avond gegeten. Met als toetje heerlijk ijs met een soort van brownie binnenkant. Hierna hebben we onze was opgehaald en ziuj we ekker naar het hotel gegaan. Morgen worden we opgehaald om richting Kanchanaburi te gaan, we hebben er onwijs veel zin in aangezien we het in Bangkok wel gehad hebben met de drukte!

• 06 November 2016 - 15:39

Merlissa:

Meiden wat een toestanden zeg! Gelukkig zijn jullie heelhuids uit de taxi gekomen.
    En die dure cocktails hebben jullie dik verdiend na zo een spannend ritje.
    Liefs dikke kus!

• 06 November 2016 - 17:19

Nel En Ed:

Jeetje meiden wat een verhaal!!! Gelukkig is alles goed gekomen! Voortaan idd maar met de tuktuk. Leuke foto's! Kijken weer uit naar het volgende verhaal. Veel plezier liefs van ons xx

• 06 November 2016 - 18:37

Andrea En Eric.:

Haha lig in een deuk hier .Wat kunnen jullie leuk schrijven.Heel veel plezier op jullie volgende bestemming en we kijken uit naar jullie volgende verhaal xx

• 06 November 2016 - 21:16

René En Monique De Roo:

Leuke verhalen meiden, wat maken jullie een hoop mee!
    Het moet nu al een onvergetelijk gevoel geven.
    Morgen lekker uit de drukte en misschien wat meer
    van de natuur zien. Geniet lekker daar! Love jullie Xxx

• 06 November 2016 - 21:47

Soraya:

Eng zeg ! Moet me denken aan die enge zwerver in Zakynthos Yo !!
    Gelukkig had je er al enige ervaring mee en liep deze niet met zijn snikkel te zwaaien haha
    En semp stond al paraat ! Heel goed !!!!!
    Super verhaal weer..

Dikke kus en enjoyyy♡♡♡

• 06 November 2016 - 22:38

André:

Jullie reis wordt onvergetelijk en nog maar 4 dagen onderweg! Wat een ervaringen! Erg leuk geschreven!

• 07 November 2016 - 10:51

Oma Truus:

Jeetje jullie kunnen ook wel een boek schrijven! Wat een leuk verhaal oma geniet ervan,mooie foto's en gadverdamme wat een taxirit, jullie kijken wel uit hoor!!!!Ik kan zien dat jullie erg genieten,dik kus van oma en gauw weer wat schrijven hoor Xbox

• 07 November 2016 - 20:22

Oma En Opa:

wat hebben jullie een leuke vakantie toppie!!!zo te zien genieten jullie ontzettend. doe voorzichtig, we hebben alle fotos gezien op de computer met behulp van mama, echt heel leuk, dkk xx van opa en oma

• 07 November 2016 - 22:39

Annemiek:

Hai meiden, super leuk om jullie verhalen te lezen. En zoooo herkenbaar die kiekjes. Leuk. Lekker blijven genieten daar. Wegblijven van hier waar de strooiwagens rijden. X
    Buuf Miek