Thailand dag 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yoëlla en Samantha Roo - WaarBenJij.nu Thailand dag 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yoëlla en Samantha Roo - WaarBenJij.nu

Thailand dag 1

Blijf op de hoogte en volg Yoëlla en Samantha

04 November 2016 | Thailand, Bangkok

Zo daar is ons eerste verhaaltje! Gisteren aangekomen in Bangkok en godgod wat waren we zenuwachtig.

Dag 1
We dachten in het vliegtuig een lekker tukkie te kunnen maken maar onze rust werd wreed verstoord door een huilende baby aan boord. Eindstand; hooguit een half uur onze ogen dicht gedaan. Yo heeft bijna alle films gekeken die te zien waren in het vliegtuig en Sam heeft alle tijdschriften doorgelezen. Eenmaal aangekomen in Bangkok was het wachten op de taxi die ons naar ons hotel zou brengen. Toen we de beste man eenmaal gevonden hadden kwamen we er in de taxi achter hoe groot en druk de stad is. Over een afstand van zo'n 30 kilometer hebben we ruim anderhalf uur gedaan, file file file.. Aangekomen in ons hotel hebben we onze spulletjes een beetje uitgepakt en hebben we boodschappen gedaan bij de 7/11, een supermarkt die hier op elke hoek van de straat te vinden is. Ze verkopen hier echt van alles, ook hele lekkere tosti's voor nog geen ?0,50 die ze ook nog eens voor je tussen het tosti ijzer doen. Na het opeten van de tosti zijn we naar het zwembad gegaan dat bij ons hotel boven op het dak zit om even een verfrissende duik te nemen. Toen we weer terug naar onze kamer zouden gaan zagen we dat er op het dak ook een massagesalon zat en hebben we gelijk een massage geboekt, want we vonden dat we deze wel verdiend hadden na zo'n lange dag. Tijdens de massage lagen we in dezelfde kamer, ieder op een eigen matras, in een een of andere rare outfit die we aan moesten trekken. Het ging er tijdens de massage soms een beetje hardhandig aan toe en we vroegen ons af of we nog wel heel van ons matrasje af zouden komen, maar op een paar pijnlijke plekken na is er niks aan het handje. Na de massage waren we behoorlijk ingekakt en zijn we de stad maar even door wezen lopen om wakker te blijven. Toen we terug kwamen in onze hotelkamer was het nog maar 15.00 uur en besloten we toch maar om een uurtje onze ogen dicht te doen. Hier zijn we achteraf niet beter, maar ook niet slechter van geworden. Omdat we geen zin hadden om onze kamer nog uit te gaan hebben we de roomservice maar met een bord spaghetti en wat patatjes laten komen.

Dag 2
Heerlijk wakker worden om 4 uur 's nachts, allebei klaar wakker! Tsjaa.. wat ga je dan doen? Dan maar even NPO gemist kijken en rustig proberen verder te slapen. Uiteindelijk zijn we om 08:00 uur opgegaan en zaten we om 09:00 aan het ontbijt, goed geregeld! Na het ontbijt nog even de haren stijlen (wij kunnen echt niet zonder) en hup lekker lopen door Bangkok. Aangekomen op KhaoSan Road (een drukke straat voor backpackers) worden we overal aangesproken door tuktukkers, pff om moe van te worden. Uiteindelijk lekker wat gedronken bij Superflow, een superleuke beach club en daarna toch maar met de tuk tuk door. Het was namelijk erg heet. We zijn door de tuktuk naar de tempel Wat Phra Kaew gebracht, waar ontzettend veel te zien was. Yo had een sjaaltje om, om zich te bedekken in de tempels. Dit vond de Thaise meneer bij de kassa wel erg sexy. Na alles gezien te hebben bij Wat Phra Kaew zijn we doorgegaan naar Grand Palace. Wat was het hier ontzettend druk. De koning ligt hier opgebaard en duizenden Thaise mensen die in het zwart gekleed waren stonden in de rij om hem te zien. Er stond wel een rij van ruim 3 uur als het niet langer was. Sam vroeg zich af of ze ook een Subway hebben in Thailand. Jullie raden het nooit, Sam heeft het haar mond nog niet uit of we lopen er tegenaan. Toch maar even naar binnen dan voor een lekker broodje. Uiteindelijk wilde we naar binnen binnen bij Grand Palace, maar dit kostte wel 500 bath per persoon (omgerekend ongeveer 13 euro). Nou dit gaan we niet doen hoor, zeiden we gelijk tegen elkaar; veelste duur. We worden nu al zuinig haha. Aangezien het erg warm was wilde we nog even naar het hotel om een frisse duik te nemen. Maarja, dan moet je wel een tuktuk vinden.. Na ongeveer een uur eindelijk een tuktuk gevonden, doorweekt van het zweet! De tuktukker wist ze weg wel, dus niet! Uiteindelijk gelukkig wel het hotel kunnen vinden. In het hotel aangekomen lekker een kipburger gegeten en hup door naar het zwembad voor een frisse duik, heerlijk! Na het zwemmen lekker douchen en door naar slow (hippie restaurant). Heerlijk aan het eten en wat denk je, zit er al een tijdje een zwever naast ons en die trekt zo d'r broek naar beneden om even te plassen, gatverdamme!! Meteen geen eetlust meer. Nog even een borrel drinken en slapen maar, morgen 7 uur beginnen met een fietstour door Bangkok.

• 04 November 2016 - 16:04

Ed En Nel:

Hoi meiden wat een leuk verhaal, vervelend hè zo een jankend kind in het vliegtuig!! en inderdaad dan maar alle films zien die voorbij komen. Leuke foto's! We blijven jullie volgen. Heel veel plezier gr Ed en Nel

• 04 November 2016 - 16:33

Andrea:

Hey meiden zo kort nog maar in Thailand en nu al een belevenis.Hoop op nog veel meer avonturen voor jullie .Ben benieuwd hoe het fietsen gaat morgen xx

• 04 November 2016 - 18:03

Merlissa:

Hai moppies, wat een leuk verhaal hebben jullie geschreven. En leuke foto's toegevoegd.
    Geniet van alle avonturen samen!
    En ik wacht al met smart op jullie nieuwe verhaal haha.
    Liefs Lis

• 05 November 2016 - 00:23

Cartouche:

Hey meiden, leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben!
    Maak er nog een moois van en veel plezier de komende weken.
    Xx

• 05 November 2016 - 07:05

Gingey:

Leuk hoor om te lezen, top dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Nu al een hoop beleefd, gaat wat beloven voor de komende tijd.

Love jullie skatjes en genietgenietgeniet!

• 05 November 2016 - 10:08

Soraya:

Hee mooie meiden !!,
    Heb met ontzettend veel plezier jullie eerste ervaringen in Thailand mogen lezen ! Echt super en wat een lol zullen jullie hebben met elkaar! Lekker gaan genieten.. Zoals ik al zei: zo'n reis maak je niet jaarlijks ! Ik verheug me op de komende verhalen dikke knuffel en pas goed op elkaar
    Je zus en je nicht , Sor:-)♡♡♡

• 05 November 2016 - 13:43

Danique:

Meiden super leuk dat jullie reisverslagen plaatsen! Erg leuk om te lezen, doet me echt denken aan mijn tijd in Thailand. Toch wel handig he zo'n sjaaltje! Al is het mij nog nooit gelukt om er sexy mee uit te zien.. good Job! Haha, have fun meiden xx

• 05 November 2016 - 14:03

Miek En Eric:

Wat ontzettend leuk om jullie zo te volgen, prachtige foto's ook!! Lekker genieten met elkaar, en nog héél veel plezier samen. Xx

• 05 November 2016 - 14:54

André :

Wow, ziet er goed uit dames! Gave verhalen, mooie foto's en ik hoop dat er nog vele volgen! Have fun!

• 05 November 2016 - 19:52

Joyce:

Jeetje meiden wat ziet dit er toppie uit!
    Super stoer dat jullie dit avontuur aan gaan en durven.
    Ik volg jullie natuurlijk ook, heel veel plezier en pas goed op elkaar en jezelf.
    Liefs Joyce & Bart

• 06 November 2016 - 20:56

Frank En Syl:

Hey meiden,
    Wat een belevenis! Mooie verhalen en leuke foto's. Heel veel plezier samen. Xx

• 10 November 2016 - 20:48

Saskia:

Hoi Meiden, wat ontzettend leuk om te lezen.
    Ik zie aan de foto's dat jullie onwijs genieten.

Jullie hebben ook al zo veel gedaan in een korte tijd.

Geniet lekker en pas goed op elkaar.
    Dikke kuzzzzz van alle Slotjes